SEO

Få din hjemmeside frem på Google

Søgemaskineoptimering, eller Search Engine Optimization (SEO), er et utroligt vigtigt arbejde når man har en hjemmeside.

Det vil øge kvaliteten af inholdet, samt mængden af organiske besøgende imod betalte besøgende igennem f.eks. PPC fra Google Ads og Facebook Ads m.m.

SEO Kolding

Brug for hjælp med din SEO?

Søgemaskineoptimering

Hvorfor og hvordan

SEO er med til at rykke din hjemmeside, eller bibeholde gode placeringer, så konkurrenter ikke overhaler dig indenom.

Jeg hørte engang, at hvis ikke man er i udvikling, er man i afvikling… Det samme gælder også selvom du har gode placeringer, for konkurrenterne arbejder helt sikkert på at overtage dem.

God SEO starter med en god søgeordsanalyse, og ud fra dette, indholdsoptimering, kombineret med evt. teknisk og lokal søgemaskineoptimering og linkbuilding, samt nogle andre tricks 

Søgemaskineoptimering

Ydelser indenfor søgemaskineoptimering

SEO arbejde

SEO arbejde

En aftale skal arbejde for dig - mange binder deres kunder til lange og dyre aftaler - men ikke her

SEO analyse

SEO analyse

Du bruger måske et ord, men dine kunder søger på noget andet. Det kan en analyse hjælpe med at afklare.

SEO Linkbulding

Linkbuilding

Links der peger ind på din hjemmeside, er med til at sende et signal til søgemaskiner, som f.eks. Google, om at siden er interessant.

SEO tekster og indhold

Rank tracking

Følg placeringer, og sikre at man pludselig ikke forsvinder fra side 1 på Google - så der kan reageres på det

SEO rapporter

SEO rapport

Få løbende rapporter for de søgeord der er udvalgt og arbejdes på, så kan du følge med i hvad der sker.

SEO tekster og indhold

SEO tekster og indhold

Optimering af indholdet på din hjemmeside, så både Google bliver glad, men også dine besøgende.

Styrk din tilstedeværelse ved at kombinere SEO med f.eks.:

SEO tekster og indhold

Google Ads

Nå købeklare kunder, med annoncer, der i samarbejde med din søgemaskineoptimering giver stærke resultater.

Social medie marketing kombineret med SEO

Social Media Marketing

Speed op dit brandkendskab, samt skab leads og salg med målrettede annoncer på de sociale platforme

SEO rapporter

Email markedsføring

Velkomstmails, email automations / flows, nyhedsbreve, tilbudsmails... 

Styrk din virksomhed

Bliv fundet på Google

Hvad siger mine kunder

Udtalelser

Brug for SEO?

Om det er en til på en ny hjemmeside, en webshop, eller SEO på eksisterende setup, så vil jeg meget gerne se om jeg kan hjælpe

FAQ

Det er en forkortelse for søgemaskineoptimering, der kommer fra det engelske Search Engine Optimization – altså optimering for at blive fundet på søgemaskiner som Google, Bing osv.

Det går ud på at optimere ens hjemmeside og indhold for at rangere bedre på Google og andre søgemaskiner. I SEO arbejder man både med tekst, billeder, linkbuilding, teknisk optimering, hastighedsoptimering og lokal SEO m.m.

Søgemaskineoptimering, gøres ved målrettet at arbejde med søgeord og indhold samt f.eks. links.

  1. Lav en søgeordsanalyse, så du ved hvad dine kunder søger efter og ikke bare gætter
  2. Optimer kun EN side pr søgeord / sætning
  3. Brug søgeordet i dine overskrifter, tekst og billeder
  4. OVERDRIV IKKE
  5. Husk at optimere ud fra brugeroplevelsen – det nytter ikke din side er optimeret mod søgemaskiner hvis brugerne får en dårlig oplevelse og smutter med det samme igen.
  6. Tænk det ind i din URL
  7. Gør indhold læsevenligt – lad ikke brugere møde en “wall of text” – en tekstmur – det læser de færreste

Det er med til at fremme de organiske søgeresultater – altså med at få de gode placeringer på Google.

Med gode placeringer på Google, får du mere trafik uden at skulle betale for det, hvilket giver en bedre dækningsgrad, da de fleste brugere klikker på de organiske resultater frem for reklamerne.

Ja det kan det, medmindre man skal man betale sig fra alt arbejdet, så kan det som regel først betale sig på sigt.

En optimeret landingsside, giver bedre klikpriser på på Google ADS samtidig med at det skaber organisk trafik.

Men det er klart, at jo større konkurrence der er på et produkt, jo bedre optimering skal der til – og så skal man vægte værdi kontra pris.

Som oftest går der noget tid før at det har en effekt – så husk at følge placeringerne på de søgeord der arbejdes med.

Det er lidt som at spørge om hvad en bil koster… det handler om model, udstyr, årgang og km m.m.

På samme måde, afhænger prisen på SEO af opgavens omfang, antal sider, hvordan din hjemmeside teknisk er, konkurrencen på søgeordene og hvor hurtigt man ønsker resultater…

Jeg tilbyder SEO ud fra dit behov og pengepung, så du ikke bare bliver proppet i en kasse med et beløb.